روغن کاری سیم بکسل ها برای جلوگیری از فرسودگی

سیم بکسل به منظور محافظت در برابر زنگ زدگی و کاهش اصطکاک بین مفتول ها و رشته ها در جریان تولید روغنکاری می شود و از یک سو مغزی طناب فولادی بعلت اهمیت نقش آن از روغن اشباع می شود و از سوی دیگر کلیه مفتول های تشکیل دهنده یک رشته و کلیه رشته های تشکیل دهنده طناب در طی بافت به روغن مناسب آغشته می گردد. نوع روغنکاری بنابر جنس مفتول، کاربرد طناب و خصوصیات محل مورد استفاده متفاوت خواهد بود، در طول مدت عمر مفید طناب نیز، روغنکاری آن باید در فواصل زمانی منظم ادامه یابد تا با جایگزینی روغن از دست داده در اثر استفاده، حداکثر محافظت در برابر زنگ زدگی و سایش درونی بعمل آید. روغنکاری طناب فولادی بهتر است در محلی صورت گیرد که رشته ها کمی از هم باز می شوند مثل هنگامی که طناب از روی چرخ قرقره عبور می کند یا روی قرقره پیچیده می شود. در این صورت روغن بهتر جذب می شود.

روغنی که برای روغنکاری طناب فولادی مورد استفاده قرار می گیرد باید براحتی در طناب نفوذ کند، قسمتهای داخلی و سطح خارجی آن را بپوشاند، با آب شسته نشود و در برابر زنگ زدگی از طناب محافظت نماید.

نحوه روغن کاری سیم بکسل

برای روغن کاری سیم بکسل بهتر است از روغن شماره 10 و یا 40 استفاده شود تا به راحتی به لایه های سیم بکسل نفوذ کند. برای این کار بهتر است یک پارچه را کمی به روغن آغشته کنید و بر روی سیم بکسل بکشانید اما باید توجه داشت که سیم بکسل نباید بیش از حد چرب شود چرا که باعث سرخردگی می شود. همچنین چربی بیش از حد باعث جذب گرد و خاک نیز خواهد شد که خود عامل زنگ زدگی است.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!