سرویس آسانسور چرا و چگونه انجام می شود؟

زمانی که شرکت های فعال در زمینه آسانسور، سرویس یک آسانسور را می پذیرند در واقع مسئولیت بسیار بزرگی را قبول می کنند. چرا که آسانسور ماشینی است که به صورت عمودی حرکت می کند و در صورت بروز هر گونه حادثه ای، مسئولیت زیادی را برای شرکت مذبور خواهد داشت.

اما جالب آنکه مردم چندان برای این وظیفه خطیر، ارزش زیادی قایل نمی شوند و هر بار به صورت دوره ای شرکت های سرویس دهنده را محکوم می کنند که شما چه کاری انجام می دهید که اینقدر هزینه سرویس می گیرید؟ شما فقط یک ربع در ماه وقت می گذارید و جز روغن کاری مگر کار دیگری انجام می دهید؟!

سوالاتی از این قبیل بسیار زیاد است اما واقعیت امر این است که مردم هیچگاه به این قضیه نگاه نمی کنند که در صورت بروز هرگونه مشکل در طول ماه دیگر هیچ هزینه ای از ساختمان مورد نظر در یافت نمی گردد و تنها در صورت تعویض قطعه مبلغ آن به صورت مجزا دریافت می گردد.

سرویسکار آسانسور می داند که بیشترین خرابی های یک آسانسور مربوط به درب طبقات آسانسور می باشد و در صورت ریگلاژ مناسب، خرابی های آن بسیار کم می شود و ممکن است گاهی اوقات تا شش ماه ساکنین بابت خرابی با شرکت مزبور تماس نگیرند و این یعنی یک برگه برنده برای هر دو سمت.

جالب است بدانید ساختمانهایی که بعد از مدتی آسانسورشان خراب نمی شود کم کم به این نتیجه می رسند که چرا بابت آسانسور شارژ اضافی پرداخت نماییم؟ یعنی اگر آسانسور یک ساختمان دچار خرابی نشود ساکنین کم کم گمان می کنند که نیازی به سرویسکار ندارند و کم کم با شرکت مربوط قطع رابطه می کنند و یا از آنها میخواهند تا  دیگر برای سرویس مراجعه نکنند و به عبارتی به صورت یک طرفه قرارداد را لغو می کنند.

اما همین ساختمان ها در اولین باری که آسانسورشان دچار خرابی می شود مجبور می شوند به شرکتی غیر از شرکت قبلی مراجعه نمایند و حتی هزینه های خیلی بیشتری نیز پرداخت می نمایند.

لذا از مردم شریف کشورمان تقاضا می شود کمی توجه بیشتری به این قضیه داشته باشند که سرویس آسانسور به صورت مرتب، بسیار حیاتی می باشد و اگر این کار به صورت مرتب انجام نشود می تواند در آینده مشکلات زیادی را بوجود آورد.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!