آهن کشی آسانسور و اهمیت آن

وقتی با کارفرما صحبت از آهن کشی آسانسور می شود اولین سوالی که از شما می پرسد این است آیا جوشکار ما نمی تواند این کار را انجام دهد؟! اصلا چه لزومی دارد که شما چهارچوب آسانسور را نصب کنید؟ خودمان جوشکار داریم و اینکار را انجام می دهیم و …
در جواب اینگونه کارفرماها باید به عرض برسانم که اتفاقا یکی از مهمترین بخش های کاری ما همان آهن کشی آسانسور می باشد که اساس کار ما را تشکیل می دهد. زیرا ریل های آسانسور باید بر روی آهن کشی ما نصب شود و اگر اینکار با دقت فراوان همراه نباشد بعدا باعث پیچیدگی آهن کشی، ناشاقولی و در نهایت باعث ناشاقولی ریل ها می شود.
یک آهن کش باید به درجه ای از مهارت برسد که در آن ارتفاع بتواند به راحتی کار کند و علاوه بر جوشکاری ماهرانه از حوصله و صبر کافی برخوردار باشد. در بسیاری از مواقع به دلیل خستگی گروه فنی باید مواظب آنها بود. به این ترتیب که باید به آنها استراحت داد ( حتی بالاجبار ) ، از نظر تغذیه به آنها کمک شود چرا که در ساعات پایانی کار بدن آنها خالی می کند و با توجه به سنگینی کار و خستگی تنها به دنبال پایان رساندن کار هستند و از این بابت ممکن است حتی فرصت تهیه یک شام ساده را نداشته باشند!

آهن کشی در فصل سرما
تصور کنید که در یک روز سرد زمستانی همراه با وزش باد از شما بخواهند به ارتفاع 20 متری یک ساختمان بروید و ساعتها در آنجا به کار کردن بپردازید! واقعا چه حسی به شما دست می دهد؟! مطمئن باشید هر لحظه آرزوی به پایان رسیدن آن روز را دارید!

پس گروه آهن کش باید در شرایط سخت این چنینی چند نکته را رعایت کند:
1) لباس کار مناسب و گرم همراه با آزادی کامل
2) کفش کار مناسب تا در برابر برق گرفتگی و لیز خوردن در امان باشد
3) تغذیه به مراتب مناسب تر از فصول گرم سال
4) به همراه داشتن نوشیدنی گرم و سرد زیرا به دلیل سرما ممکن است احساس تشنگی نکنند در حالی که بدنشان نیاز مبرم به آب دارد.
5) تعداد حداقل 3 نفر برای انجام پروژه ها تا سریعتر کار را به پایان برسانند

اما با توجه به این سختی ها چرا یک فرد باید چنین شغلی را انتخاب کند؟
مطمئن باشید هر شغلی سختی های خودش را دارد اما شخصی که شغل آهن کشی و ریل کشی آسانسور را انتخاب می کند بدون شک آینده مالی خوبی در انتظارش خواهد بود. زیرا به نسبت کارشان سریع انجام می شود و اگر بتوانند مدیریت مناسبی بر روی نیروی کار خود داشته باشند موفقیت شان دو چندان خواهد شد.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. محمدفاخر گفت:

    ازاطلا عاتی که راجعب آهن کشی واسکلت آسانسوردراختیارعموم قراردادید بسیارسپاس گذارم این سخنان بسیاردقیق وجامع وکامل بود.من ازکابین سازی تا اسکلت ودرب وریل ونصب راکارکردم بانظرشما کاملا موافقم.
    آرزوی موفقیت و سلامتی برای شماوهمه همکارانم دارم.
    محمدفاخرازمشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!