زندگی نامه

با سلام و احترام خدمت تمام بازدیدکنندگان گرامی. امیدوارم هر کجای دنیا که هستید پیروز و موفق باشید. اینجانب محسن شیرویی هستم، متولد سال 1364 و هم اکنون در شهر مادری خویش یعنی فریدونکنار و در شرکت فنی مهندسی فرازجم کناره مشغول به فعالیت هستم. با توجه به اینکه رشته تحصیلی بنده مهندسی برق قدرت بوده لذا تصمیم گرفتم تا در زمینه ای فعالیت کنم که مرتبط با تحصیلات بنده باشد. به همین منظور و پس از گذراندن دوران سربازی، یک سری کلاس های PLC را گذراندم که استاد مربوطه من را با یکی مهندسین متخصص در زمینه آسانسور آشنا نمود. به جرات جناب مهندس گازا یکی از فعال ترین افراد در زمینه آسانسور می باشند که به صورت حرفه ای به این کار مشغولند و جا دارد که از همین جا از زحمات ایشان قدردانی کنم. بنده هم اکنون به همراه آقای شیرزاد و به صورت مستقل در شرکت فنی مهندسی فرازجم کناره مشغول به فعالیت هستیم و امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور خدمات شایسته ای را خدمت مردم عزیزمان ارائه دهیم.

با آرزوی موفقیت روزافزون برای همه فعالان در این زمینه …

  24 نظر برای “زندگی نامه

  1. محمدحاج عليخاني
    تیر ۳۰, ۱۳۹۵ در۱:۳۱ ب.ظ

    تشکر…

  2. رضا
    اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۵ در۶:۵۴ ق.ظ

    با سلام بنده مدیر ساختمان هستم اخیرا کنداکتور ورله تابلو آسناسور سوخته .قیمت هر دورامی خواستم وهزینه دستمزد نصب .شهرجدید پرند

  3. محسن سیلانی زاده
    دی ۲۵, ۱۳۹۴ در۸:۵۰ ب.ظ

    سلام مهندس یا بهتر بگم دوست قدیمی!
    بنده و شما در یک دانشگاه دوره لیسانس رو گذروندیم . ما هم ورودی بودیم. سال ۸۴ .البته من کامپیوتر میخوندم. روز اولی که به خوابگاه علوم دانشگاه رفتم با شما برخورد کردم و شما در مورد درخواست کردن خوابگاه منو راهنمایی کردید و حتی تا ساختمان مرکزی دانشگاه با من اومدید.
    خوشحالم که میبینم به موفقیت رسیدید و شغل خوبی داریدو تبریک میگم.
    اما از اونجا که بنده ساختمونی ساختم که در حال حاضر آسانسورش دچار نقص شده اگه امکان داره خواستم از دانش فنی جنابعالی برای حل این مشکل کمک بگیرم.
    آسانسور ما از نوع AFP40 هست. مشکلش اینه که وقتی کلید یه طبقه زده میشه فن موتور روشن میشه اما خود موتور به کار نمیوفته بعد از مدتی روی LCD مینویسه Movement timeover 14 starting mode و یک LED روی برد شروع میکنه به خاموش و روشن شدن و صدای بوق…
    میشه منو راهنمایی کنید؟
    سپاسگزارم.

    • مهندس شیرویی
      مهندس شیرویی
      دی ۲۶, ۱۳۹۴ در۶:۳۴ ق.ظ

      با سلام و احترام خدمت شما جناب سیلانی زاده عزیز
      بسیار خوشحال شدم از اینکه خاطرات دوران دانشجویی رو برامون زنده کردید
      در مورد مشکل شما چندین مورد می تونه باعث این خطا بشه که با اطلاعات اندک شما قابل توضیح دادن نیست. لطفا هر وقت به محل موتورخانه آسانسور تشریف بردید یه تماس با بنده بگیرید تا راهنماییتون کنم. با تشکر از حضور شما
      ۰۹۱۱۲۱۲۴۰۶۳

  4. محمدرضا
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ در۱:۵۶ ب.ظ

    با عرض سلام خدمت مهندس گرامی.
    ببخشید من مدیر ساختمانی نوساز هستم و در طبقه ی پنجم ساکن هستیم.
    اسانسور ما قبل از ایستادن در موتور صدا و ضربه ی ناهنجاری مانند چکش بر سقف تولید می کند.آیا راهکاری برای قطع این صدا وجود دارد؟دلیل این صدا چیست؟
    ممنونم

    • مهندس شیرویی
      مهندس شیرویی
      مهر ۲۸, ۱۳۹۴ در۲:۵۸ ب.ظ

      با سلام
      لطفا از سرویسکار خود بخواهید تا لنت ترمز موتور را کمی بازتر نماید تا صدای موتور کم شود.

  5. داوود
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ در۱۲:۴۹ ب.ظ

    سلام ، مهندس میشه یه شرکت آسانسورفقط در زمینه سرویس و نگهداری ثبت کرد؟یا حتما باید یه شرکت آسانسورثبت کرد.

  6. برهان
    شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ در۷:۲۶ ق.ظ

    سلام
    اگر بخواهیم مثلا یک بار ۱۰۰ کیلویی را با یک قلاب و سیم بکسل چند متری بالا ببریم لطفا مشخصات موتور و مشخصات گیربکس مورد نیاز را با ذکر فرمول و طریق محاسبه آن بفرمایید.
    ممنون از راهنمایی شما

  7. مهدي
    خرداد ۲۷, ۱۳۹۴ در۷:۱۰ ق.ظ

    سلام مهندس جان ایا برای کاهش مصرف برق اسانسور میتوان برای موتور یک خازن قراردهیم تا هم زمان با کار موتر وارد مدار شود؟

  8. مهدی درویش زاده
    اسفند ۶, ۱۳۹۳ در۴:۳۳ ب.ظ

    سلام اقای مهندس من دوست دارم اسانسوریادبگیرم ولی میخوام اگه بشه سرپروژه شرکت کنم شغلم درب اتوماتیک ودوربین مداربسته است

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      اسفند ۷, ۱۳۹۳ در۹:۴۸ ب.ظ

      با سلام
      لطفا تماس بگیرید

  9. محمدرضا
    شهریور ۲۸, ۱۳۹۳ در۱۲:۴۱ ب.ظ

    باسلام ازاینکه وقت خودتون روبرای پاسخ به سئوالات هموطنان گذاشتید ممنونم.

  10. سعدی
    مرداد ۲۲, ۱۳۹۳ در۹:۵۷ ب.ظ

    با سلام . آسانسور ما در طبقه پنجم توقف نموده و حالت باز بودن درب را نشان می دهد در صورتی که هیچ خطایی روی برد نمایش داده نمی شود و کابین کامل متوقف شده است . لطفا راهنمایی کنید

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      مرداد ۲۴, ۱۳۹۳ در۷:۱۶ ب.ظ

      با سلام
      ممکن است یکی از فازها قطع شده باشد و یا اینکه شستی طبقه 5 اتصالی داشته باشد و …
      لطفا نوع تابلوفرمان و عملکرد آن را در هنگام خطا توضیح دهید.

  11. علی رضا
    دی ۳, ۱۳۹۱ در۱۱:۳۲ ب.ظ

    با سلام
    در مورد بانک خازنی وچگونگی کارکرد واینکه باچه روشی میشه فهمید که بانک خازنی به صورت صحیح عمل میکنه.ودر شبکه برق ازکجا میشه فهمید که نوسان برق هست یانه.ودر مورد ضریب توان در الکتروموتور ها به چه شکلی محاسبه میشه.

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      دی ۴, ۱۳۹۱ در۹:۲۷ ب.ظ

      علیرضا شما این همه سوال رو تو دو خط از من می پرسید! البته که حق دارید ولی در این سایت فقط مسائل مربوط به آسانسور بحث میشه، در واقع باید بگم که مباحث مورد نظر تا حدودی از حوصله خارجه فقط همین اما مختصر توضیحاتی در رابطه با سوالات شما:
      1- بانک خازنی زمانی نصب میشه که بخواهیم ضریب توان رو افزایش یا کاهش بدیم پس باید ببینیم ضریب توان ما چقدره. برای پیدا کردن ضریب توان باید میزان توان حقیقی و موهومی مصرف کننده های خودمون رو پیدا کنیم و پس از آن ضریب توان کنونی رو با ضریب توان دلخواه مقایسه و مقدار خازن مورد نیاز رو محاسبه می کنیم. در این مرحله به شرکت هایی که بانک خازنی تولید می کنند مراجعه می کنیم و با توجه به محصولات ارائه شده، بانک مورد نظر رو انتخاب می کنیم و به صورت سری یا موازی در شبکه قرار میدیم.
      2- برای نوسان برق باید از اداره برق مربوطه سوال کنید که آیا نوسان داشتید یا خیر!
      3- ضریب توان در موتورها بر اساس توان ورودی و خروجی محاسبه میشه پس شما باید ببینید چقدر توان ورودی دارید و چقدر توان خروجی، توان ورودی همان توان ظاهری کل هستش که از طریق ولتاژ و جریان مصرفی بدست میاد و توان خروجی در موتورهای القایی هم روش مخصوص خودش رو داره که می تونید محاسباتش رو مطالعه کنید (البته زیاد سخت نیست) . در ضمن تمام شرکت های سازنده موتور بر روی پلاکی که بر روی موتور نصب میشه توان و ضریب توان رو ذکر میکنند پس نیازی به محاسبات نیست!

  12. علی رضا
    دی ۲, ۱۳۹۱ در۹:۴۶ ب.ظ

    سلام مهندس شیرویی عزیز
    آیادر زمینه برق هم مبلاگ خاصی دارید یا میتونید بهم کمک کنید.
    مر30

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      دی ۳, ۱۳۹۱ در۹:۳۹ ب.ظ

      سلام
      متاسفانه وبلاگی در زمینه برق ندارم اما تا جای ممکن در خدمت دوستان هستیم

  13. علی رضا
    آذر ۲۴, ۱۳۹۱ در۱۱:۵۲ ب.ظ

    سلام مهندس
    در مورد سوال اول جوابی بهم ندادین برای ثبت شرکت چی کار کنم؟
    ممنون

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      آذر ۲۵, ۱۳۹۱ در۸:۳۶ ق.ظ

      خب علیرضا جان باید برید اداره ثبت تا شما رو راهنمایی کنند!
      یک سری کارهای اداری داره همراه با یک سری مدارک که باید آماده بشه، ولی قبل باید یک اسم برای شرکت انتخاب کنید و بقیه ماجرا …

  14. علیرضا
    آذر ۱۹, ۱۳۹۱ در۱۱:۰۷ ب.ظ

    سلام آقا مهندس عزیز

    مهندس جان امکانش هست درمورد دوربینهای مدار بسته اطلاعاتی در اختیارم بگذارید.

    و نحوه ثبت یک شرکت با توجه به مدرک مهندسی برق و مهارت در نصب و طراحی دیگ های بخار و مشعل و نصب اسپلیت و کولر های گازی و یوپی اس و استابلایزر و اجرای پروژه های برقی و تاسیساتی ودر حال حاظر هم که نصب وراه اندازی اسانسور به لطف وکمک شما

    آیا به تنهایی (نداشتن شریک)میتوانم شرکتی رو به ثبت برسونم که کارهای ذکر شده را در شرح کار شرکت بگنجانم. یا برای آسانسور نیاز به پروانه طراحی و مونتاژ میباشد .
    ممنون دوست عزیز

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      آذر ۱۹, ۱۳۹۱ در۱۱:۳۰ ب.ظ

      علیرضا؟ مگه شما چند منظوره هستی؟!
      بهترین کار انجام کارها به صورت تخصصیه، اگرچه شخصا 3 تا 4 تا کار رو با هم انجام میدم ولی نه به تنهایی، برای هر بخش یک فرد متخصص هم داریم!

  15. علیرضا
    اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۱ در۶:۲۰ ق.ظ

    سلام
    در مورد ساختمان های هوشمندو موتور خانه های هوشمند برایم توضیح بدهید

    ممنون

    • مهندس شیرویی
      محسن شیرویی
      خرداد ۱, ۱۳۹۱ در۲:۵۱ ب.ظ

      با سلام
      اطلاعات مفصلی از ساختمان های هوشمند و موتورخانه های هوشمند در اینترنت وجود دارد که می توانید با جستجو به آنها دست پیدا کنید و اگر باز هم سوالی بود حتما به آنها پاسخ خواهیم داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!