شیر برقی بلین آلمان و انواع آن در آسانسورها و بالابرهای هیدرولیک

با توجه به استفاده روز افزون از آسانسورهای هیدرولیک در سراسر دنیا و بویژه ایران بد نداستیم تا مقاله ای در زمینه قطعات آسانسورهای هیدرولیک به ویژه شیر برقی نوشته شود. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت انواع شیر برقی های بلین موجود در بازار را بررسی نماییم. پس با ما همراه باشید:

انواع شیر برقی بلین آلمان:

۱) شیر برقی تک بوبین (مدل KV1P)

۲) شیر برقی دو بوبین (مدل KV1S)

۳) شیر برقی سه بوبین (مدل KV2P)

۴) شیر برقی چهار بوبین (مدل EV100)

۱) شیر برقی تک بوبین بلین (مدل KV1P)

طبق کاتالوگ ارائه شده توسط شرکت بلین آلمان، این شیر برقی حداکثر تا ۱۶/۰ متر بر ثانیه سرعت به ما خواهد داد و با توجه به سرعت و امکانات کم آن برای بالابرهای با تعداد ایستگاه پایین و ظرفیت کم پیشنهاد می گردد. این شیر برقی تنها دارای بوبین شماره D (بوبین دور کند جهت پایین) می باشد و جهت تنظیم شیر، شیرهای شماره های ۱ و ۶ و ۹ را در اختیار ما می گذارد و لذا چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت، توقف دارای شوک خواهد بود.

۲) شیر برقی دو بوبین بلین (مدل KV1S)

این شیر برقی نیز همانند شیر برقی تک بوبین بلین حداکثر تا ۱۶/۰ متر بر ثانیه سرعت به ما خواهد داد اما دارای دو بوبین شماره D (بوبین دور کند جهت پایین) و بوبین شماره A  (بوبین دور کند جهت بالا) می باشد. همچنین جهت تنظیم شیر، شیرهای شماره های ۱ و ۵ و ۶ و ۹ را در اختیار قرار می دهد که کمی نسبت به شیر تک بوبین شوک کمتری خواهیم داشت.

۳) شیر برقی سه بوبین بلین (مدل KV2P)

شیر برقی سه بوبین بر خلاف شیر برقی تک بوبین و دو بوبین بلین حداکثر تا ۲۵/۰ متر بر ثانیه سرعت به ما خواهد داد و دارای سه بوبین شماره D (بوبین دور کند جهت پایین) ، بوبین شماره A  (بوبین دور کند جهت بالا) و بوبین شماره C  (بوبین دور تند جهت پایین) می باشد. همچنین جهت تنظیم شیر، شیرهای شماره های ۱ و ۵ و  و۶ و ۷ و ۹ را در اختیار ما قرار می دهد که تقریبا در جهت پایین دیگر شوکی نخواهیم داشت اما در جهت بالا همچنان شوک برقرار خواهد بود.

۴) شیر برقی چهار بوبین بلین (مدل EV100)

شیر شیر برقی چهار بوبین بلین بر خلاف سه شیر برقی قبلی حداکثر تا ۶/۰ متر بر ثانیه سرعت به ما خواهد داد و دارای چهار بوبین شماره D (بوبین دور کند جهت پایین) ، بوبین شماره A  (بوبین دور کند جهت بالا) ، بوبین شماره C  (بوبین دور تند جهت پایین) و بوبین شماره B  (بوبین دور تند جهت بالا) می باشد. همچنین جهت تنظیم شیر، شیرهای شماره های ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و ۵ و  و ۶ و ۷ و ۸ و ۹ و ۸ را در اختیار ما قرار می دهد که با توجه به تعداد شیرهای زیاد جهت تنظیم مسیر رفت و برگشت تقریبا هیچ شکی نخواهیم داشت.

همچنین جهت آشنایی با شماره شیرها تنها کافیست به دقت به تصویر نگاه کنید تا متوجه شوید که کم یا زیاد کردن هر شیر، کدام بخش از حرکت را کنترل می کند.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!