موتور گیرلس مگا درایو (Mega Drive)، هدیه سال ۹۶ پارکنترل به آپارتمان ها

زمانی که همه ما از موبایل های نوکیا طرح قدیم استفاده می کردیم هیچگاه فکرش را نمی کردیم که تحولی اینچنین در زمینه موبایل های هوشمند بوجود آید. وقتی اولین موبایل های هوشمند توسط شرکت ساسمونگ ارائه گردید قیمتش آنچنان برای مصرف کنندگان بالا بود که هیچگاه تصور نمی کردند همه افراد بتوانند از این گوشی ها استفاده نمایند و چندی نگذشت که شرکت های چینی هم وارد این عرصه شدند و سریعتر از آنچه فکرش را می کردیم گوشی هایی در رده همان گوشی های سامسونگ اما با قیمتی بسیار پایین تر ارائه گردید.

در پایان سال ۹۵ بود که شرکت پارکنترل اقدام به ارایه یک پکیج موتور گیرلس همراه با تابلوفرمان به بازار ایران نمود که قیمتی بسیار ایده آل داشت. موتور گیرلس مگادرایو یک موتور ساخت چین می باشد که همراه با پک تابلوفرمان پارکنترل در حدود ۹ تا ۱۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که این اختلاف قیمت مربوط می شود به:

۱) تک فاز یا سه فاز بودن سیستم

۲) اجرای سیستم به صورت (یک به یک) و یا (دو به یک)

۳) توان موتور

اما نکته قابل توجه در مشخصات ارائه شده برای این موتور توان بسیار کم آن برای سیستم یک به یک می باشد که مثلا برای مدل MCK200 با ظرفیت ۶۳۰ کیلوگرم، توان ۳/۴کیلووات در نظر گرفته شده است که نشان دهنده مصرف انرژی بسیار پایین موتورهای گیرلس نسبت به موتورهای گیربکسی می باشد.

موتورهای مگا درایو در دو سری MCK200 و MCK100 به بازار ایران عرضه شده اند که مدل MCK200 هم شامل موتورهای با سیستم (یک به یک) می باشد و هم شامل موتورهای با سیستم (دو به یک) اما موتورهای مدل MCK100 فقط به صورت (دو به یک) ارائه شده اند و این موتورها قابلیت اجراء به صورت MRL نی می باشند.

اما هدف از نوشتن این مقاله کوتاه، بررسی این موضوع بوده است که ظاهرا نسل جدید موتورهای گیرلس به زودی و به صورت کاملا اقتصادی جایگزین موتورهای گیربکسی خواهند شد و مسلما روز به روز کیفیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

جهت مشاهده مشخصات موتور مگا درایو (Mega Drive) به همراه قیمت بر روی تصاویر زیر کلیک نمایید:

  • لطفا جهت گرفتن جدیدترین قیمت ها با شرکت پارکنترل تماس گرفته شود.

با آرزوی سالی خوش برای همه شما عزیزانی که در این عرصه فعالیت می کنید.

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. کنجکاو گفت:

    با تشکر از مطالب مفیدی که ارسال میکنید.
    در صورت امکان در مورد سیستمهای یک به یک و دوبه یک و… بیشتر توضیح بدید.
    همچنین اگر تصاویری مربوط به اجزائ موتور گیرلس و تفاوت ان با موتور گیربکس دارید ارسال کنید.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!