چرا باید از موتور گیرلس در آسانسور استفاده کرد؟

موتورگیرلس هم گرانتر است، هم اجرای آسانسور با این موتور سخت تر است زیرا معمولا از سیستم تعلیق ۲ به ۱ استفاده می شود و هم اینکه نصابان آسانسور، تخصص کمتری در اجرای این نوع موتورها دارند اما با این حال دنیا در مسیر استفاده هرچه بیشتر از این موتورها می باشد و پیشنهاد می شود که از این موتورها استفاده شود. اما واقعا چرا؟ دلیل پیشنهاد این نسل جدید موتورها چیست؟

با توجه به موضوعاتی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت که جمعیت دنیا هر چه بیشتر می شود و از زندگی بشر نیز مدرنتر می شود، توجه فعالان به مصرف انرژی پاکتر و کمتر بیشتر می شود. لذا با توجه به اینکه در صنعت آسانسور مصرف برق به نسبت بالا می باشد پس بهتر است راندمان تجهیزات مورد استفاده را بالا ببریم تا همان قدرت مورد نیاز را با استفاده از مصرف انرژی کمتر بدست آوریم. با توجه به اینکه موتورهای گیربکسی به دلیل استفاده از گیربکس حلزونی (برای کاهش سرعت) دارای تلفات انرژی زیادی هستند لذا کم کم باید جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کرد. موتورهای گیرلس و روم لس این امکان را به ما می دهند تا با صرف انرژی کمتر، به سرعت و قدرت دلخواه برسیم و از طرفی امنیت را در آسانسورها افزایش دهیم. برای مثال موتورهای روم لس EMF که به صورت تکفاز نیز اجرا می شود قادر است در هنگام قطع برق تا ۲۰۰ بار استارت بخورد و به همین دلیل تا حدود ۲ تا ۳ ساعت بدون برق آسانسور عمل خواهد کرد. همچنین سیستم تعلیق ۲ به ۱ ناخودآگاه هم امنیت آسانسور را بالا می برد و هم اینکه کیفیت حرکت را بهبود می بخشد. پس بهتر است حتما از موتورهای گیرلس در آسانسورهای نسل جدید استفاده شود تا اطمینان خاطر بیشتری را به مصرف کنندگان بدهد.

SG-40-180A

موتور گیرلس

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. عرفان گفت:

    سلام مهندس خوبی من رشتم برق صنعتیه کار دانش هست می خوام بدونم می تونم از این رشته یک مهندس اسانسور بشم یا نه باید از کجا شروع کنم راستی عموی منم تگنسین و مهنس اسانسوره شرکت اسانسوری راد باید تعوری یاد بگیرم یا با عموم برم سر کار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!