پارک پلیت چیست و چه کاربردی در آسانسورهای گیرلس و روم لس دارد؟

امروز قصد داریم تا در رابطه با قطعه ای صحبت کنیم که کمتر کسی اطلاعاتی در خصوص آن دارد و این در حالی است که یکی از مهمترین و اساسی ترین قطعات کاربردی در نصب آسانسورهای گیرلس و روم لس می باشد. نام این قطعه پارک پلیت (Park Plate) می باشد که در ادامه، توضیحات کامل در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

به دلیل حذف شدن گیربکس در موتورهای گیرلس و روم لس، هنگامی که ترمز موتور را به صورت دستی آزاد می کنید کابین به سرعت شروع به حرکت می کند و برخلاف موتورهای گیربکسی کنترل آن بسیار سخت می باشد. لذا قطعه ای طراحی شده است به نام پارک پلیت (Park Plate) که بر روی ریل در آخرین ایستگاه نصب می شود و کابین را به ریل قفل می کند طوری که مانع از فرار کابین به سمت بالا یا پایین می شود.

استفاده از پارک پلیت در سیستم های روم لس کاملا ضروری می باشد زیرا سرویسکار برای تنظیم موتور نیاز دارد که بر روی کابین بایستد و کارهای لازمه را انجام دهد بنابراین بایستی کابین به طریقی مهار شود و این کار توسط پارک پلیت انجام می شود.

در استانداردهای نصب پارک پلیت بر روی ریل آسانسور، مواردی است که باید رعایت شوند:

۱) پارک پلیت باید به گونه ای نصب شود که سرویسکار ارتفاع ۱۸۰ سانتی متری با سقف چاله آسانسور را داشته باشد. به عبارتی پس از قفل کردن کابین به پارک پلیت، فاصله سقف کابین تا سقف چاله آسانسور ۱۸۰ سانتی متر باشد.

۲) پارک پلیت بایستی دارای میکروسوئیچ قطع کننده باشد طوری که پس از قفل کردن کابین به آن، سری امینی کاملا قطع شود.

۳) پارک پلیت بایستی تحمل وزن کابین را داشته باشد و از استقامت کافی برخوردار باشد.

خب این بود مختصری در مورد این قطعه. امیدوارم این مطلب مورد توجه دوستان قرار گرفته باشد و در روزهای آینده این مطلب کامل تر نیز خواهد شد. با سپاس فراوان

پارک پلیت (park plate) یا (car locker)

پارک پلیت (park plate) یا (car locker)

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۵ دیدگاه‌

  1. مجتبی گفت:

    زنده باد

  2. سلام مهندس ممنون از مطالب اموزندتون

  3. زاهد شبابی گفت:

    نظرات جنابعالی همیشه در روند پیشرفت علمی کاربران وعلاقه مندان به صنعت اسانسور مفید بوده . از شما متشکریم

  4. pegman گفت:

    با تشکر از زحمات شما در صنعت آسانسور برای شما آرزوی موفقیت و سلامتی دارم

  5. خسرو گفت:

    با سلام ممنون از اینکه مطالب خیلی مهم در مورد صنعت آسانسور ارایه میدهید.ضمن تشکر از زحمات زحمت کشان اگه میشه در مورد موتور های سنکرون هم توضیح بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!