نحوه تنظیم برد سر درب سلکوم ایتالیا و راه اندازی آن

با توجه به اینکه بیشتر همکاران و نصابانی که در زمینه آسانسور مشغول به فعالیت هستند و با تنظیم برد سر درب سلکوم ایتالیا مشکل دارند لذا تصمیم بر آن شد تا مطلبی در این زمینه درج شود. این مطلب توسط مهندس برجی (بخش پشتیبانی دربهای سلکوم و فرماتور ) در یکی از گروه های تلگرامی مطرح شد و با توجه به اینکه تصاویری از نحوه نصب آن در اختیار داشتم لذا بد ندانستم تا این مطلب را در اختیار عموم قرار دهم.

نحوه تنظیم برد سر درب سلکوم ایتالیا:

در مرحله اول بایستی سوکت D1 که در سمت راست برد و به رنگ نارنجی وجود دارد قطع شود. سپس سوکت فرمانها از روی برد را جدا می کنیم و از ۸ دیپ سوییچی که بر روی برد وجود دارد، دیپ سوئیچ های شماره ۵ و۶ و ۸ را بر روی on قرار  می دهیم و مابقی در حالت off باشد. حال درب را در حالت کاملا بسته و با کمان باز قرار می دهیم و کلید فشاری Learn روی برد را نگه داشته و سوکت تغذیه D1 را وصل می کنیم و ۵ ثانیه بعد از روشن شدن برد،کلید Learn را رها می کنیم.

 حال با پل کردن پایه های com و l1 درب در حالت نرمال باز می شود و با پل کردن پایه های com و l2 درب در حالت نرمال بسته می شود.

عملیات باز و بسته کردن درب در حالت نرمال را به شیوه بالا آنقدر تکرار می نماییم تا ال ای دی state زرد رنگ بر روی برد خاموش شود.

حال درب Learn شده و می توانید سوکت فرمانهای تابلو فرمان را روی برد نصب کرده تا درب آماده کارکرد در مد نرمال باشد.

selecom1

selecom2

مهندس شیرویی

مهندس شیرویی

مهندس محسن شیرویی، مدیر فنی و فروش شرکت فرازجم کناره و متخصص در زمینه آسانسورهای گیرلس، روم لس، گیربکسی و هیدرولیک - کلایمر و بالابرهای ساختمانی تماس: 01135650184 01135650122

مطالب مرتبط

۱۳ دیدگاه‌

  1. مرادی گفت:

    سلام..ببخشید درب موقع بسته شدن با ضربه بسته میشه مشکل از کجاست ..لرن کردم …

  2. خانی گفت:

    با سلام ، خواهشمند بفرمایید که برد سر درب را که نصب کردند به قیمت ۱۶۰۰۰۰۰ تومان و من معتقد اینکار انجام نشده و دو عدد سوئیچر هر کدام دویست تومان ، چطور میتونم ثابت کنم که اینکار انجام نشده ، آیا برد میسوزد و برای یک آسانسور دو تا سوئیچر نصب میشه و آیا برد و سدئیچر جدید شماره سریال دارند که پیگیر خریدشان بشویم و همینطور برد و سوئیچر سوخته را باید تحویل بدهند و یا حتا نشان بدهند که سوخته؟ سپاس

    • مهدی گفت:

      به نظرم شما تو مسائل فنی خصوصا آسانسور که با هیچ چیز از مبنا و مفهوم آن آشنا نیستید دخول نکنید، چرا که در نهایت خودتون اذیت میشید.
      خدمات نگهداری آسانسور در همه جای دنیا تنها با ۲حالت پیش خواهد رفت.
      ۱. بین کارفرما و شرکت سرویسکار قرارداد وجود دارد و طرفین مطابق با بندهای آن موظف به اجرای تعهدات می‌گردند.
      ۲ . اعتماد از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که زمینه اش فراهم باشد.

      اگر به طرف مقابل اعتماد ندارید چرا همچنان این همکاری نامتعارف را ادامه می‌دهید.
      چرا در پی نامعتبر و تخریب کردن پیمانکار و اثبات پاکدامنی خویش هستید؟
      کات

  3. شهاب گفت:

    سلام استاد;وقتی جای سه چراغ چهارتاش سبزه مشکل از کجاست ممنون

  4. سعید گفت:

    با سلام. سرعت درب سلکوم چطور کم کنیم؟

  5. سفیدگر گفت:

    ممنون وقت گذاشتید

  6. محسن گفت:

    سلام خوبید بابت زحمات ممنون
    مشکلی که من با یکی از دربهای سلکوم دارم اینه که زمان بسته شدن درب که به وسط میرسه ایست میکنه و خیلی اروم حرکت میکنه و بعد چند ثانیه دوباره با حرکت عادی خودش بسته میشه.این مشکل توی تمام طبقات هست.البته ریست میکنم درست میشه .

    • مهندس شیرویی مهندس شیرویی گفت:

      با سلام
      سعی کنید مجددا عمل لرن رو انجام بدید و در صورتی که جواب نگرفتید، به احتمال خیلی زیاد بردتون مشکل پیدا کرده و یا اینکه سنسورها درسا عمل نمی کنند که باید بررسی شوند.

  7. علی گفت:

    خیلی متشکریم از توضیح شما

  8. محمد رضا گفت:

    مهندس دمت گرم کاکو،ایوالله داری

  9. هاشم گفت:

    از راهنمایتون کمال تشکر

  10. هاشم گفت:

    با سلام خواهشمندم تنظیمات برد و نحوی عیب یابی برد سلکوم و موتور سلکوم را ارسال کنید برد را وقتی برق وصل میکنم فیوز میسوزد ایراد چیست

  11. mahdi گفت:

    بسیار خوب فقط در مورد عیب یابى باید چکار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

error: Content is protected !!